Wat is een webinar en hoe kan ik er een gebruiken voor mijn online marketing?

wat is een webinar

Wat is een webinar?

Een webinar is gewoon een virtueel live-evenement dat via internet wordt gehost met telecommunicatietechnologie. Een webinar kan een educatief of educatief evenement zijn of gewoon een eenvoudige bijeenkomst die visuele communicatie tussen deelnemers inhoudt. Webinars hebben een lange weg afgelegd sinds hun vroege conceptie. Ze zijn nu een van de meest kosteneffectieve manieren om een zakelijke bijeenkomst te organiseren en te communiceren met uw klanten of zelfs collega’s. Het doel van een webinar is afhankelijk van wat de webinar provider aanbiedt.

Onlinevergaderingen, ook wel onlinepresentaties genoemd, komen steeds vaker voor omdat ze handiger en effectiever zijn dan traditionele een-op-een “persoonlijke” vergaderingen. Online webinars, ook wel webinars genoemd, zijn live-evenementen waarbij u als gastheer informatie aan uw publiek kunt laten zien en bespreken door middel van internettechnologieën zoals scherm delen, tekstchatten en audioconferenties. Al deze technologieën worden gebruikt om de hele bedrijfspresentatie naar een hoger niveau te tillen en persoonlijker te maken om zo een betere band met uw publiek te krijgen. Een van de meest voorkomende toepassingen voor online webinars is voor marketingdoeleinden.

Er zijn verschillende voordelen van webinars voor bedrijven. Ten eerste zijn webinars een goedkope manier om leads te genereren, omdat er geen reiskosten zijn zoals reizen naar een site, apparatuur kopen of iets anders. Al het bovenstaande wordt uitsluitend gedaan door uw webinarhost. Dus als u gekwalificeerde leads wilt genereren, wat is dan een webinar?

Een van de grootste voordelen van webinars is dat u tijdens de presentatie aantekeningen kunt maken.

U kunt een voicerecorder gebruiken, zodat u alles kunt vastleggen wat er tijdens uw webinar wordt gezegd. Als u vragen heeft over de inhoud van het webinar, kunt u altijd uw aantekeningen raadplegen. Tijdens uw presentatie kunt u vragen stellen over uw publiek of andere vragen die bij u opkomen. Hierdoor kunt u niet alleen uw publiek informeren, maar kunt u ook met hen communiceren.

Een ander veelgebruikt gebruik van een webinar is dat bedrijven hun producten of service verkopen. Een goed voorbeeld hiervan is de lancering van een nieuw product of een nieuwe dienst. Als u een bestaand product of dienst heeft, wat is dan een webinar voor u? Voor uw online marketingbehoeften kunt u een ideografiekaart maken, zoals hieronder weergegeven.

Het enige dat u nodig heeft voor uw presentatie, is uw presentatiesjabloon. Dit sjabloon zal dienen als achtergrond voor uw webinar. Het toont een diavoorstelling-achtige lay-out van uw presentatie, met uw achtergrond en tekst op de dia’s. Uw virtuele publiek zal alles wat u presenteert kunnen zien – en er tegelijkertijd ook mee kunnen communiceren.

Vind meer informatie: webinarsoftware.nl